fredag 28 januari 2011

Brödraskapet av Robyn Young

Äntligen en morgon utan en massa hushållsbestyr!
Här ska bloggas!

Det här är ännu en bok som jag fått av min syster efter att hon gett upp den. Den här gången berodde det på att hon blev så väldigt uttråkad av den.
Det blev inte jag!

Handlingen utspelar sig på 1200-talet i London, Paris och i "Dert heliga landet".
Unga pojkar tränas till att bli tempelriddare. En ung flicka drömmer om något annat än att bara vara just en ung flicka. Hårda och "heliga" strider utkämpas. Och en mycket hemlig bok blir stulet från ett mycket, mycket hemligt sällskap inom tempelbrödraorden.

Jag älskar ju historiska romaner! Framför allt då medeltidsromaner.
Brödraskapet innehåller allt jag kan önska - historiens fascinerande vingslag, svärtd, hästar, riddare, krig och kärlek. Jag får uppleva smaker och dofter från en tid jag aldrig i livet skulle ha velat bli född till men som jag älskar så här flera hundra år på avstånd.

Jag blir så glad när sådana här böcker produceras som ljudbok. Det här är första delen i en serie och jag hoppas VERKLIGEN att de följande delarna också blir ljudböcker.

Uppläsaren Magnus Roosmann har jag tidigare bara hört i böcker med mera deckarkaraktär. Där gör han det snyggt.
han gör ett ok jobb även med den här boken men jag tycker inte riktigt att han gör den rättvisa. Jag kan tänka mig flera uppläsare som skulle göra det bätre.

Inga kommentarer: