tisdag 31 augusti 2010

Det finns alltid en anledning att köpa böcker...

Ja, som ni ju alla vet så finns det alltid en god anledning till ett bokinköp.
Bortsett från att det faktiskt var ett bra tag sedan jag köpte några böcker (tror jag) så har det under en period varit dubbla medmera-poäng på Bokus. Jag tycker nog att det skälet väger tungt mot att jag numera är arbetslös och borde hålla lite hårt i mina slantar...
Tillsammans med att vi ändå behöver en svampbok och att det ju är lite onödigt att bara beställa en enda bok så bleknar det där arbetslöshetsargumentet helt bort.

Faktiskt så beställde jag ändå bara två ljudböcker (men villhalistan ökades på rejält när jag satt där och botaniserade).

Det blev Jag vägrar dö nyfiken av Babben Larsson. Den är jag i alla fall väldigt nyfiken på.
Och så gjorde jag ett sånt där lyckofynd ni vet. Jag hittade Varghunden av Jack London.
Den boken läste jag nån gång för lääääänge sen och bara älskade. Och jag är ganska övertygad om att jag kommer älska den nu också. Böcker där djur innehar huvudrollen är för mig oemotståndliga. London är dessutom en helt grym författare när det gäller denna genre.

Så blev det ju då Svampboken : våra svenska svampar i färg av Magnus Neuendorf.
En sån där liten smidig fickhandbok.
Det är förstås uteslutande Jonatan som kommer läsa den men jag får ju också en del av kakan när han plockar de smaskiga svamparna åt mig.

Jag beställde också två överraskningspocketar til älsklingen.
Eftersom han inte särskilt ofta kikar in här så tror jag det är ganska riskfritt att avslöja vilka.
Det blev Guldkompassen och Boktjuven.
Hoppas han kommer gilla dom!
Det tror jag.

Inga kommentarer: