tisdag 27 juli 2010

Oväntat besök på Star Street av Marian Keyes

Vad är det för fel på det djupt förälskade paret på första våningen?
Vad har gamla damen med hunden på andra våningen med någonting att göra?
Varför är taxichaffisen som är inneboende hos polackerna på tredje våningen så arg? Och varför vägrar hon att städa?
Hur länge ska egentligen kvinnan högst up stå ut med sin storslagna arbetsnarkoman till pojkvän?
Och vad är det för väsen som rör sig mellan de olika lägenheterna och presenterar oss för dessa mysterium?

Inte den bästa boken jag läst av Marian Keyes.
Hennes huvudkaraktärer är intressanta och spännande men det blir alldeles för många sidokaraktärer som ploppar upp hela tiden. Det blir lite tröttsamt även om det blir bättre framåt mitten av boken.

Inte den bästa som sagt men Keyes är alltid Keyes och hennes böcker fungerar alltid för mig.
Jag slukar dom som om de vore blåbärssoppa med vaniljglass - ljuvligt gott och en rejäl energikick.
Nu är jag beredd at ta itu med lite mer krävande litteratur igen. Elelr vad det nu är som står på tur på läslistan...

Av någon obegriplig anledning har Rachel Mohlin lämnat ifrån sig eller fråntagits uppläsningen av Oväntat besök på Star Street. Det känner jag mig rätt besviken över.
Anja Lundqvist gör ett tappert försök men kan, i mina öron, inte alls mäta sig med Mohlin.

Inga kommentarer: