onsdag 7 juli 2010

Födelsedagsböcker

I söndags fyllde jag år.
En riktigt härlig dag blev det som du kan läsa mer om
här.

Bland flera underbara presenter fanns till min stora glädje även några ljudböcker som jag verkligen ville ha.
Den hett efterlängtade Flugornas herre, Per Anders Fogelströms Vävarnas barn och så Flyga drake som jag redan läst men som jag länge velat äga.
Jippi!

Av mormor och morfar fick jag 500 kr som jag raskt bestämde mig för att spendera på Bokus.
Jag missade precis deras 15% på allt-rea men fick faktiskt ändå ihop hela fyra böcker med marginal.
En bra mix blev det också:
Det brinnande havet av Erik Eriksson - första delen i en svensk familjesaga som tar sin början under 1700-talets sista år.
Okrossbar av Martin Jonols - en sån där skilldring av Stockholms undre och övre värld som skulle kunna vara precis hur som helst. Får se vad jag tycker om den.
Prinsen och tiggargossen av Mark Twain - en klassiker som jag verkligen ser fram emot att läsa.
Tandooriälgen av Zac O'Yeah - någon sorts framtidsdeckare där Göteborg har blivit asiatiskt... Alltså, ja, nu har jag gjort det igen. Köpt en deckare fast jag inte alls gilalr deckare. Men den här verkar så intressant. Framtidsdeckare är det enda jag hittills inte provat så den ska få en chans. Jag har faktiskt lite förhoppningar att denna ska falla mig i smaken.

Så vad säger ni? Ingen dålig utdelning denna födelsedag alls.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har kommit på att det är superbra att önska sig specifika böcker eller presentkort till ställen där man kan välja själv. Kan aldrig bli fel =)