tisdag 13 juli 2010

Okrossbar av Martin Jonols

Jonatan är en kille, uppväxt i förorten och har ett förvirrat huvud och ett förvirrat liv. Samtidigt som han stoppar i sig både det ena och det andra försöker han behålla kontrollen över de astekiska gudarna som rumsterar i hans hjärna.

En snurrig berättelse både mörk, tragisk coh dråplig på samma gång. Trasighet, längtan, trots, utnytjande, droger och psykisk sjukdom skildras med någon sorts sidensvart humor.

Ja, jag gillar den här lilla boken. Jag läste ut den på ett dygn. Den liksom bara flödade in i mig utan något större motstånd.
Jag vet inte riktigt vad författaren egentligen vill med den här boken. Kanske bara berätta helt enkelt. Berätta om människors verklighet med hjälp av lite balndade kryddor.
Och jag gillar slutet... Tack Martin Jonols för slutet!

En jättebra författaruppläsning!

Inga kommentarer: