tisdag 9 mars 2010

Sista rompan av Kerstin Ekman

Äntligen har jag läst ut den här boken. Det tog tid!
Eftersom det här är andra delen i en serie - Vargskinnet - tänker jag inte uppehålla mig vid handlingen.
Men berättelsen om byn Svartvattnet fortsätter.

Jag fångades inte alls lika mycket av Sista rompan som av den första boken - Guds barmhärtighet.
Berättelsen är inte alls lika framåtdrivande och sammanhållen vilket gjorde att jag inte längtade efter att läsa vidare.
Men språket är fantastiskt och berättelsen har djup. Jag ångrar varken läsningen eller inköpet av boken. Dock har jag varit alldeles för trött och haft alldeles för svårt för att koncentrera mig under de senaste veckorna. Boken skulle ha kommit mer till sin rätt om jag läst den när jag mått riktigt bra.

Helena Brodin som uppläsare är underbar!

Inga kommentarer: