tisdag 23 mars 2010

Fatta eld av Suzanne Collins

Detta är andra delen i Collins serie Hungerspelen.
Därför tänker jag inte nämna något om handlingen. Det skulle nämligen förstöra väldigt mycket för den som fortfarande inte läst
den första delen.

Men det jag kan säga är att jag inte blev besviken. Andra delen är lika bra och lika spännande. Just en sån bok jag behövde läsa nu. Jag kunde inte sluta läsa och plöjde den på ett dygn.
Riktigt härligt!

Den slutar oerhört tvärt - eN riktig cliff hanger - och nu måste jag vänta i evigheter på nästa del.
Det är nämligen så att det tar flera månader efter att en bok kommit ut i bokhandeln innan den kommer som talbok från
TPB.
Så jag får vackert vänta när ni andra gottar er i den tredje delen i serien.
Fast då har jag ju mitt goda kvar å andra sidan.

Serien finns inte som ljudbok och jag är fortfarande lika förundrad över detta.
Hur kan man inte producera Hungerspelen som ljudbok?
Kanske finns den på engelska om man är lagd åt att lyssna på engelska böcker. Det kan jag nog tänka mig att den gör.

Inga kommentarer: