måndag 22 februari 2010

Mina fynd!

Idag har jag fyndat ljudböcker på bokusrean.
Följande hamnade i min kundkorg:

Molnfri bombnatt av Vibeke Olsson
Ormstenens gåta av Jason Goodwin
Drottningens chirurg av Agneta Pleijel
Anna, Hanna och Johanna av Marianne Fredriksson
Ett öga rött av Jonas Hassen Khemiri
Storasyster ser dig av Hanna Hellquist

Märk att där finns en deckare (Ormstenens gåta) bland inköpen. Jag läser väl inte deckare? Nä, men undantaget bekräftar regeln... Denna roman utspelar sig på 1800-talet och inte i vare sig Sverige eller England. Alltså, jag slipper kriminalare, porträtt av moderna kommissarier som också är människor, ensamma eller med familj, trista tragiska människor i form av offer, anhöriga och/eller förövare, kaffe, masariner, räkmackor, mobilsamtal, polisbilar, "utredningar".... Ja, allt det där ni vet...
Det kan bli bra. Vi får se.

I örvigt ser jag mest fram emot läsningen av Molnfri bombnatt. den har jag hört så mycket gott om och velat läsa ett tag. jag är dessutom väldigt förtjust i Vibeke Olsson.

Ingen av böckerna kostade mer än 115 kr vilket är riktigt, riktigt bra för att vara ljudbokspriser.

Hoppas även ni har lyckan med er bokreafrossa.

2 kommentarer:

Veronica Tingvall sa...

Åh Anna, hanna och Johanna. Får jag låna den sen för den skulle jag väldigt gärna vilja läsa om. Jag älskade den sist.
Kram/Veronica

Mikaela Stigsdotter-Larsson sa...

Det får du absolut!