onsdag 12 november 2008

Att skriva

Jag älskar att producera text. Älskar att uppleva hur mina tankar och reflexioner tar plats utanför min kropp. Orden försvinner inte bara ut med andedräkten som när jag talar, utan de finns kvar. Jag och andra kan läsa dom om och om igen. Jag mår bra när jag har skrivit. Just precis nyss skrev jag klart vårt näst näst sista pm. Det om död och liv. Allt fanns klart i mitt huvud. Så är det nästan alltid. Ändå har jag alltid en viss vånda innan jag ska sätta igång att skriva. Det tar av någon anledning emot samtidigt som det pirrar i mig av förväntan. Sedan sätter jag till slut igång och då går det som en dans. Någon gång skulle jag vilja skriva en bok. Jättegärna skulle jag vilja det. Problemet är att det inte alls finns något klart i mitt huvud. KNappt ens et frö. Kanske ett frö till en idé men inte så mycket mer. Jag skulle nämligen vilja skriva en roman men jag litar inte riktigt på mig själv. Allt för många års akademiska studier har kvävt min fantasi. Jag vet inte hur man skriver fiktivt längre. Men fröet till en idé finns där som sagt och en vacker dag kanske det gror. Det vore underbart!

1 kommentar:

svartanova sa...

Det hoppas vi på! Tack för inlägget hos mig!