torsdag 8 mars 2018

Gästfritt - ett inspirationstips

När jag jobbar hemma händer det att jag ägnar mig åt inspirerande och/eller fördjupande litteratur.
På så vis kan jag jobba och tvätta kläder, gå till stallet, äta lunch eller städa samtidigt. Mycket arbetseffektivt! En stor fördel med att ha böcker i öronen. En nackdel är att det inte finns överdrivet mycket sådan litteratur att tillgå.

Hur som helst så hittade jag den här lilla boken och krängde den i måndags.
Fördjupande kan en inte kalla den men helt klart inspirerande. En perfekt bok också om en har slut på sina egna ord och ändå vill dela något vid tillfälle.
Boken är en samling betraktelser skrivna av skribenter och författare inom och utom kyrkans väggar.
Stundtals ryser jag av beröring, stundtals skrattar jag och någon gång skakar jag lite förvirrat på huvudet.
Favoritkapitlet är nog det om jakten på Sveriges sista korvautomat. Den öppnade även mina ögon för Per Lagerkvists novell ”Det eviga leendet”. Den ligger nu i min läslista.

Korta, lättlästa och ofta berörande betraktelser som jag varmt rekommenderar.

Inga kommentarer: