lördag 29 maj 2010

Dålig resinär

Mitt resande går för dåligt... Maj är så gott som över och jag har fortfarande inte tagit mig vidare på resan
jorden runt.
Att både bo och arbeta på landet är underbart men det har också sina nackdelar - som att jag aldrig befinner mig i närheten av biblioteket...
Fast i torsdags var jag i alla fall där och lämnade tillbaka en bok som var försenad en månad samt beställde nya. Dels den resbok jag skulle ha läst förra månaden (som jag redan bestält en gång men som aldrig kom fram) dels maj månads resbok plus en annan bok.
Så i juni ska jag resa som bara den!
Då har jag dessutom två veckors semester som borde kunna gynna läsandet något.

Mitt nya jobb har kommit igång på allvar och jag är rejält trött om kvällarna. Det innebär att jag knappt hinner plugga in ljudboken i öronen förns jag somnar.
En liten förklaring till mitt minskade läsuppdaterande här.
Även skrivandet och bloggandet i allmänhet blir förstås drabbat av detta.

1 kommentar:

Thessan sa...

sv. Tack så mkt! ha en bra lördagkväll!