lördag 15 augusti 2009

Sunes sommar

Av Sören Olsson och Anders Jacobsson

Vad kan passa bättre att läsa på semestern än den här fantastiska lilla boken.
Åh vad jag gillar Anders och Sören! De är ju för roliga!
Jag och J har lyssnat till Anders uppläsning av "Sunes sommar" och vi har skrattat så mycket.

Sune och hans familj ska åka på semester.
Efter en omständlig omröstning vinner mamma Karins semesterförslag - Grekland.
Men när pappa Rudolf ska beställa resan på resebyrån kostar den 35 000 kr för hela familjen.
Det blir till att hyra en skruttig gammal husvagn och tillbringa semesterveckan på en svensk camping istället.
Det händer som vanligt otroligt många knäppa grejer när familjen Andersson är i farten och så blir Sune förstås kär.

Jag blev glatt överraskad över att boken och filmen skiljer sig så mycket från varandra.
Jag gillar ju även filmen men det var ändå kul att den inte kopierat boken. Roligare att läsa boken när man inte vet exakt vad som ska hända.

Jag tror jag måste skaffa mig lite fler Sune-böcker.

Inga kommentarer: