onsdag 28 februari 2018

Bloggar ifatt - blandad kompott

Det var ett tag sedan sist här alltså.
Min energi har varit ganska låg och ju större den obloggade bokhögen blivit desto svårare har det varit att komma igång igen.
Så nu gör jag helt enkelt latvarianten. Jag plockar ut de bästa böckerna jag läst på sistone och bara länkar dom till någon annan sida där ni kan läsa om dom.
Sedan ska jag ta nya tag!

Det glömda palatset av Heidi Julavits Dammigt och sorgligt och tragiskt och skruvat och så läsvärt! Om längtan och förnekelse och ohemliga hemligheter och hemliga hemligheter.

Lucia, Lucia av Adriana Trigiani En vacker och sorglig historia med fina miljö- och karaktärsbeskrivningar. Om en 50-tals-amrikan-italienskas kärlek till sin tradition och längtan efter självständighet.

Damkören I Chilbury av Jennifer Ryan Härligt och annorlunda skrivet om hur kvinnornas liv i byn Chilbury förändras när männen drar ut i andra världskriget.

Och så Jag skänkte dig mitt liv av Zoé Valdés En minst sagt osminkad berättelse om livets, kärlekens och Cubas galenskap. Vrickat, roligt och helt förfärligt.

Det var det.
Tack för mig!

Inga kommentarer: