tisdag 7 oktober 2008

Bloggdags!

Jaha ja. Inspirerad av min lillasyster har jag nu startat en läsblogg. Kul va?!

Ja nä men jag sätter väl igång direkt.
Just nu håller jag på att läsa om Mikael Niemis bok Svålhålet. En enligt mig mycket rolig bok som jag stundtals skrattar högt när jag läser. Den har också Niemis karakteristiska drag av äckelpäckel som är nästan outhärdligt men fantastiskt kul.
Det är en sorts norrländsk variant av Liftarens guide till galaxen (vilken också är en av Niemis inspirationskällor). Dock är det ingen sammanhängande historia utan små "kåserier".
Extra roligt är det att, som jag, läsa den som ljudbok då det är författarinläsning. Det är inte alltid bra när författaren själv läser sina böcker men det här är toppen då texten kryddas härligt av hans norrländska dialekt. Lite bonus får man också på slutet då Niemi ger oss lite extramaterial i form av sådant som inte kom med i boken. Det är trevligt.

2 kommentarer:

Veronica Tingvall sa...

Vad kul att du har börjat blogga:-)
Jag ska genast lägga till din blog som favorit på min sida.
Hoppas du har det bra.
Kram/Veronica

Veronica Tingvall sa...

Hej igen!
Du måste lägga till en gadget som heter typ blog-lista eller nåt liknande. Du hittar gadget grejen under layout tror jag.

Hoppas du lyckas hitta det, det är lite krångligt att lägga till sådana saker tycker jag men det går.

Kram/ V