torsdag 12 december 2019

Ett beslut

Ni kanske har lagt märke till att jag inte publicerat någon poesi här på ett tag. Det beror inte på att jag ingen poesi skriver utan har andra orsaker.
Av samma skäl har jag, efter en tids grunnande, bestämt mig för att starta en ny blogg där jag skriver anonymt.
Det känns ganska så trist eftersom det är just mina poesiinlägg som har flest visningar men vi kan kalla det för en nödvändig besparingsåtgärd.
Samtidigt kan det kanske förlösa mitt skrivande en del med en ren skrivarblogg. Det var länge sedan jag skrev prosa och det börjar jag bli sugen på att göra igen. Och kanske vågar jag ta ut svängarna lite mer när jag inte skriver i mitt eget namn.

Men några läsare vill jag ju förstås ha när jag nu ändå väljer att publicera. Så om du är en tillräckligt hängiven följare av min blogg för att orka slänga iväg ett mejl eller kontakta mig på Messenger så ska jag ge dig länken till den nya bloggen. Men då får du förstås inte hojta ut att ”här är Mikaelas nya blogg”, men det fattar du ju.

Hoppas att några av er vill hänga med!

Inga kommentarer: