måndag 14 augusti 2017

Ett klargörande en gång för alla

Mina ord är mina ord.
Det är enbart jag som vet vad som är nu eller då, som har varit eller aldrig har varit, vad som kanske kommer eller kanske aldrig kommer, vad som är fantasi och vad som är verklighet. Vad som bara är ord för att de är vackra eller helt enkelt passar in.

Det jag skriver är mitt och mina ord är mina.
Men min förhoppning är att du kan göra dom till dina. Ord som låter dig identifieras, inspireras, speglas, reflekteras.
Ord som berör, stör eller upprör.

Visst kan jag skriva på min kammare och behålla det för mig själv men det anser jag vara slöseri med kreativitet.
Orden kommer och med dom vill jag bekräfta och bekräftas. Precis som de flesta kreativa personer vill.
men bekräftelsebehovet ligger inte i att vilja vända ut och in på sig själv eller att utlämna andra. Det handlar om att göra det en är bra på och få bekräftelse på det. Det handlar om att ge något som andra vill ta emot.

Mina ord är mina ord.
Spekulera om du vill men jag kommer aldrig tolka åt dig.
Tolkningen ligger i dina ögon.
Orden är mina, men du får göra dom till dina.
Och jag gläds och fascineras ofta över att något som betyder en sak för mig betyder något helt annat för dig. Det ger texten djup.
För tolkningen ligger som sagt helt i betraktarens ögon.
Att skriva är mitt val, att läsa är ditt.
Med kärlek! /Mikaela

2 kommentarer:

Carinas dagliga leverne sa...

Så bra skrivet! Mina ord är mina, precis så är det även för mig när jag skriver.

Tommy sa...

Riktigt bra!