onsdag 2 juni 2010

Motstår Babyklubben


Gravid.se
kan man vecka för vecka följa sitt graviditetsförloppet.
Det är riktigt bra. Korta och beskrivnignar om vad som händer med påde mamman s krop och fostrets utveckling. Det är nästan det enda jag läser när det gäller graviditet.
Jag begraver mig alltså inte i information om hur man ska eller inte ska bete sig med sig själv och bäbisen och vilken barnvagn man ska köpa eller vilka sjukdomar som kan drabba oss båda.

Jag gillar som sagt Gravid.se. Men den sidan har förstås en hel del samarbete med diverse barnrelaterade företag.
Nu är jag i vecka 22 och efter texten om denna vecka kom lite reklam.
Bl a för Barnens bokklubbs
Babyklubb...
Man får ett erbjudande där man kan välja mellan tre startpaket där någon form av föräldrabok, en barnbok samt en rams-dvd ingår. Sedan får man hem en bok i månaden som för ovanlighetens skull inte verkar särskilt svår att avbeställa om man önskar.

Oh, det är så frestande!
Men alltså, jag kan ju för det första inte beställa något sånt här innan bäbisen ens är född. För det andra känns det ju helt knäppt att köpa massa barnböcker innan ungen ens fattar vad man säger. Det får räcka med att mamma redan har köpt en pekbok...
Så, självbehärskningen på!

Inga kommentarer: